< Till bloggens startsida

I'M NOT OK

Dagarna går och jag mår sämre jag vet inte ens vad jag gör eller ens vill göra av mitt liv längre, jag vill bara försvinna vill bara ha mitt som man nu ska kalla ''gamla liv'' där jag skrattade varje dag, jag var ledsen då och då men kunde ändå skratta och hade folk runt omkring mig som fick mig att må bra..livet där jag gick till skolan och visste att jag inte skulle behöva oroa mig för att vara ensam att om jag var ledsen så visste jag att nån skulle komma fram och ge mig en kram eller få mig att må bättre, där det roliga på rasterna var att sitta på en bänk och prata eller gå runt på skolan då jag kunde pussa på min pojke och sen gå till lektionen, och gå i en klass där jag kände mig trygg och speciell på ett bra sätt. Då jag var med Pontus varje dag alltså ni fattar inte hur jobbigt det är att leva utan honom, att sitta och skypa med han och kolla på han och ba vilja hoppa genom skärmen och pussa han och ba krama honom och viska i hans öra att jag älskar honom mest av allt det är himla jobbigt, känslan att inte kunna sova för att det enda jag tänker på är Pontus, att jag kommer vakna nästa dag och inte se honom bredvid mig.
jag vill vakna på morgonen och ba tänka ''gud så trött jag är jag vill bara sova, och inte vakna och tänka att jag inte orkar leva längre eller att jag en till dag ska gå runt på en skola där ingen känner mig och där jag inte känner någon, att jag inte kom skratta eller se mina vänner, pussa på min pojke...rättare sagt ha roligt på skolan, ba ha det bra.
förra veckan när jag var i skellefteå kände jag mig hemma igen, det kändes som att jag ba hade varit i västerås och hälsat på. Jag skrattade som jag alltid gjorde när jag umgicks med mina vänner och med min pojkvän jag hade roligt för en gångs skull.

Alla jag pratar med säger att allt kom bli bra men dom vet ingenting jag berättar för dom om hur jag känner men dom vet inte exakt hur jag mår. Jag tror inte att allt blir bättre om man mår som jag mår varje dag, om man gråter varje dag och ba vill lixom försvinna.. jag kan inte tro på att ''allt'' kom bli bättre längre det går inte. För mig är det som att folk ba säger så för att dom inte kan göra nåt och inte när jag bor här..hjärnan tror ba att det kom bli bättre men vill ni veta en sak? Det har gått en månad sen jag flyttade, liter mer än 1månad och folk har sagt till mig att allt kom bli bra hela den där månaden och sist jag fick höra det var det för några min sen..men jag har nu väntat så länge på att nåt ska bli bra. När jag flyttade hit så tänkte jag faktiskt att saker skulle bli bättre och jag började tro på det..jag försöker nu varje dag men det går inte längre det är som att jag tänker men efter en minut försvinner mina ''krafter'' och då orkar jag inte. En månad och jag har inte fått vänner på skolan kanske några få men jag säger ba hej och sen inget mer..jag behöver vänner som jag kan umgås med, som jag kan ha roligt med och skratta med inte bara ett hej och sen inget mer..inget absolut ingenting har blivit bättre sen jag flyttade, det finns så mycket med hela den här flytten som jag skulle kunna skriva om..

Jag har lovat mina kompisar och Pontus att jag ska kämpa varje dag och försöka att tänka positivt men det kunde jag lova för ett tag sen nu kan jag inte det, fatma ville att jag skulle lova men jag kunde inte..jag kan bara inte lova nåt längre
Ni som läser det här kanske tänker ba ''hon vill verkligen ha uppmärksamhet'' men det är inte det jag vill
jag skulle gärna sitta och berätta det här fär någon men min mamma förstår mig inte eller så säger hon bara att allt kom bli bra som alla andra säger och sen har jag ingen annan här, allt det här kan jag inte berätta på skype för Pontus eller ens för nån för jag börja ba gråta och då kan jag inte fortsätta så då ville jag skriva och har ni nåt emot det kan ni lika gärna sluta läsa min blogg för jag skriver vad jag vill här


Kommentarer
Latte

Jag vill att du ska veta att jag alltid kommer finnas där för dig i vårt och torrt, genom öken och vildmark.Jag kommer att alltid finnas där vid din sida och ta i mot dig ifall du faller.Jag kommer att finnas vid din sida under dina motgångar och förhoppingsvis vid dina uppgångar, Du betyder så otroligt mycket för mig och för andra också. Du kommer ta dej igenom detta. Tänk att det är bara hinder till din väg till att må bättre.
Jag älskar dig verkligen och önskar dig allt bra denna värld, för det är du värd!!!!

-Straighten up, little soldier <3

Svar: ååh va gullig du är, detsamma min latte(L)
Juliana

2012-09-25 @ 21:25:51
wilma

Jag förstår verkligen din sitvation.
Du verkar leva en svår del av ditt liv just nu...Norrhammar har blivit mycket tystare nu när
du inte finns där i koridoren för att säga hej till Ida,Malin o alla dom.
Man ser även Pontus...han går där o de syns verkligen at något är borta,då förstod jag...att du
inte fanns där längre,så de merks på MÅNGA att du inte finns på Nh längre:(
Jag känner inte dig men du verkar vara en väldigt schysst tjej som verkligen bryr sig om sina vänner<3

Kom igen Julliana KÄMPA KÄMPA:)

Svar: aaw tack wilma, jag försöker:)
Juliana

2012-09-25 @ 21:26:57
Nadja

Juliana, min älskade Sita. Förlåt för att jag inte hade tid att träffa dig så mycket när du var här.
Du måste va stark, jag vet att du kan det. Försök att se framåt. Det kommer bli bättre även om det inte känns så. Alla här uppe kommer alltid finnas och vi alla saknar och älskar dig! Jag är bara ett samtal eller meddelande iväg och det vet du.
Vill ba krama om dig nu och säga allt allt kommer bli bra, för det är så det är.
Försök se det bra när det känns som värst, du har mycket vänner och en pojkvän som älskar dig otroligt mycket. Vad som än händer kommer jag alltid finnas för sig. Love you Sita! <3

Svar: Det gör inget min fina, det vet jag att ni kom:*Och jag för dig, loveu2<3
Juliana

2012-09-25 @ 21:40:39
Anonym

Jag förstår precis hur du känner dig! I vintras 2011 då sa jonte att han kanske skulle kanske flytta om han inte hade klara tryouten, då grät jag varje dag och natt. men då tänkte jag nej jag ska klara det även om vi ska bort långt bort ifrån varandra, alltså jag vet ju hur jobbig det är för dig, när jonte berätta att han skulle flytta det var den värsta som finns måste jag säga. Alltså du är stark nog att klara det,ge aldrig aldrig upp! När jonte berättar att du skulle flytta så gick jag in på din blogg och fråga direkt varför du ska flyttta osv. Jag tycker så jävla synd om dig.. Jag har ingen aning vad jag ska skriva. jag vill typ gråta, tyckt så jävla synd om dig!
Finns här om du vill prata!

Svar: Ja det är verkligen jobbigt och du ska vara så himla glad att du har Jonte vid din sida och allt det ska du verkligen.Tack!
Juliana

2012-09-25 @ 22:26:08
URL: http://yosirinan.blogg.se
amanda

Sometimes in our lives, We all have pain, We all have sorrow ,But if we are wise
We know that there's always tomorrow

Lean on me!
when you're not strong ,and I'll be your friend ,I'll help you carry on .for it won't be long 'till I'm gonna need somebody to lean on.
du är de bästa som finns.
du har alltid funnits för mig och jag finns alltid här för mig, de känns tufft nu från början men precis som latte sa så är de här bara ett hinder på väg till att må bättre.
jag älskar dig ängeln min.

Svar: Jag älskar dig med(L)
Juliana

2012-09-25 @ 22:52:30
Idaaa

asså guud, jag läste igenom kommentarerna och började gråta, asså julle hoppas du förstår hur mkt dina vänner älskar dig, hur mkt din pojkvänn göre, fast det kanske inte går att inse. Inget kommer bli som vanligt igen, det kanske inte kommer att bli fullt bra men det kommer att bli bättre iaf, det finns tider då allt känns skit o tider då saker blir bättre, spelar ingen roll tid, jag finns alltid här, hoppas du vet om det, jag älskar dig gumman och jag vet att du är stark. Du ska aldrig ge upp, jag kommer alltid stå bakom dig och hjälpa dig, du behöver bara höra av dig om du behöver det. Jag vill hålla om dig och bara säga att jag finns här, även om jag inte kan hålla om dig vill jag att du ska veta att jag finns här ändå. Du SKA klara det här. Baby I love you, puss<3

Svar: ja du det gjorde jag med..men jag ska försöka och jag får väl ta och vänta tills allt blir bättre. Jag vet det och jag för dig.Jag älskar dig med:*
Juliana

2012-09-26 @ 14:20:46
URL: http://livetomendastida.blogg.se
Ella

Juliana mitt Kreko, hur mycket allt bara får dig att vilja dö så kommer det ordna sig. Och nu kommer du förmodligen tänka att jag är dum i huvudet för jag förstår inte hur det känns. Och det kommer jag kanske aldrig göra. Men en sak vet jag och det är att allt löser sig. Du klarar det här och vi här i Skellefteå vill dig allt väl. Och 1 månad utan att du hittat nån betyder ju inte att det aldrig löser sig. Dom har kanske inte upptäckt vilken toppentjej du är! Och det kommer dom göra. Du gör alltid en glad och jag är avundsjuk på dom som bor i Västerås och fått en tjej som du till deras vardag! Du kommer få det bra där, det är säkert bara nu i början det är jobbigt! Om några år kanske du är glad för flytten. Du kanske får ett toppenliv. Där kommer du få så himla mycket mer möjligheter i livet. Och det ska du ta för dig av! Älskar dig finaste du! Det här löser sig.

Svar: Min n00b börja fan gråta..jag älskar dig med!
Juliana

2012-09-27 @ 14:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0